PAY PER CALL:
rechstreeks telefoons van klanten

Stelt u zich voor dat u plots meer telefoons krijgt van potentiële klanten. Deze potentiële klanten bellen voor informatie over een product of dienst, offerte-aanvragen of zelfs met de vraag of ze meteen iets kunnen bestellen. En stelt u zich voor dat u voor die extra leads helemaal niets hoeft te doen, behalve de telefoon opnemen en de klant verder helpen. Dit scenario kan realiteit worden wanneer u gebruik maakt van onze Pay Per Call services. Hoe Pay Per Call werkt, kunnen we het best illustreren aan de hand van een concreet voorbeeld.

Voorbeeld Pay Per Call marketing

Mark is een zelfstandige slotenmaker met als werkgebied Gent en omstreken. Hij heeft twee mensen in dienst. De laatste maanden krijgt hij minder opdrachten binnen. Mark weet hoe belangrijk het internet is om nieuwe klanten aan te trekken. Hij heeft een eenvoudige website en een Facebookpagina met een honderdtal volgers (voornamelijk familie en vrienden), maar daar blijft het bij.

Mark klopt aan bij Victorie Media voor hulp. Daar zijn ze van mening dat de website en Facebookpagina van Mark’s bedrijf beter kunnen worden gepromoot. Zij zien echter nog een andere opportuniteit die sneller resultaten zal opleveren: Pay Per Call marketing. Victorie Media doet een onderzoek naar de keywords (zoekwoorden) die mensen ingeven in Google, wanneer ze op zoek zijn naar een slotenmaker. Vervolgens starten zij een campagne via Google Ads (vroeger ‘Adwords’).

De volgende dag sluit Sonja, wonende in centrum Gent, zichzelf per ongeluk buiten. Ze besluit dat ze een slotenmaker nodig heeft. Er is immers niemand die een reservesleutel heeft. Sonja neemt haar gsm en typt op Google het volgende in: ‘dringend slotenmaker Gent’. Zij krijgt bovenaan de resultatenpagina van Google een advertentie te zien. U raadt het al, het is de ad van Mark: ‘Slotenmaker Gent Nodig? Wij Zijn Binnen 30 Minuten Ter Plaatse. €8 Voor Openmaken Slot. Gecertificeerd. Bel Nu’. In deze advertentie staat ook een telefoonnummer. Sonja klikt op dit nummer en haar gsm belt automatisch onmiddellijk naar het bedrijf van Mark. Binnen 30 minuten kon een medewerker van Mark ervoor zorgen dat Sonja terug haar woning binnen kon. Zo lopen er diezelfde week nog heel wat telefoontjes binnen. Dankzij Pay Per Call marketing had Mark deze week 15 extra klanten.   

De voordelen van Pay Per Call

Toen Sonja ‘dringend slotenmaker Gent’ intypte in Google, kreeg ze naast de advertentie van Mark, ook nog een andere advertentie te zien. De advertentie was van Luc, één van Mark’s concurrenten. In de ad van Luc stond echter geen telefoonnummer. Sonja heeft bewust op de advertentie van Mark geklikt omdat daar reeds een telefoonnummer bij stond. Had ze op de ad van Luc geklikt, dan was ze eerst naar diens website geleid waar ze het telefoonnummer nog moest gaan opzoeken, neerschrijven en vervolgens intypen op haar telefoon.

Kortom, Pay Per Call zorgt ervoor dat een potentiële klant uw bedrijf snel en efficiënt kan contacteren. De klant wordt niet eerst naar uw website gestuurd, maar kan u onmiddellijk opbellen. Hij hoeft ook het telefoonnummer niet eerst te noteren. Klikken en bellen, zo eenvoudig is het. Aangezien heel wat bedrijven niet vertrouwd zijn met Pay Per Call marketing, heeft u er alle baat bij op deze trein te springen. Het kan u een groot concurrentieel voordeel opleveren.

Hoe gaat het precies in zijn werk?

Pay Per Call advertenties worden opgesteld in Google ads. Van dit hele proces hoeft u zich niets aan te trekken. U hoeft ook absoluut niets op te volgen of in de gaten te houden.

Voor wij een campagne starten, zullen wij wel even met u samenzitten om te bespreken van wie u telefoons wilt ontvangen. U denkt nu wellicht: ‘Van potentiële klanten natuurlijk’. Juist, van potentiële klanten. Maar misschien wilt u toch liever een telefoontje krijgen van een persoon die helemaal klaar is om tot een aankoop of bestelling over te gaan, dan van iemand die louter informatie wil en helemaal niet van plan is om al te kopen? Het is van cruciaal belang op voorhand te bespreken van welk soort klant u telefoons wilt ontvangen. Wij zorgen voor kwalitatieve leads, telefoons in overeenstemming met uw wensen.

U wilt natuurlijk ook graag weten hoeveel telefoons precies via uw advertenties zijn binnengekomen. Via de rapportering in Google Ads kunnen wij perfect zien hoeveel telefoons binnen een bepaalde periode zijn gepleegd via de ad.

Google Ads is natuurlijk niet gratis. Er wordt een dagbudget ingesteld, dat met u wordt besproken. Vervolgens wordt Google automatisch betaald, van zodra iemand op uw ad klikt (en dus belt naar uw bedrijf). De taak van Victorie Media is om die kost per klik zo laag mogelijk te houden. Dit doen we door de Google Ads campagne te optimaliseren. Zo zullen we na een tijdje kunnen zien welke zoekwoorden het vaakst tot een telefoontje naar uw bedrijf leiden en op welke keywords er amper reactie komt.

Ook doen we aan ‘splittesting’. Zo zullen we verschillende advertentieteksten tegelijkertijd testen en op den duur enkel de best presterende ad laten lopen. Door goed te optimaliseren krijgen we de kost per klik naar omlaag en krijgt u dus meer waar (in dit geval telefoons) voor uw geld.

Het budget bepalen we door eerst na te gaan wat u aan zo een telefoontje kunt verdienen. Dit hangt uiteraard af van de gemiddelde prijs van de producten/diensten die u verkoopt of van wat een klant voor u op lange termijn waard is.

Voor welke sectoren is Pay Per Call geschikt?

Pay Per Call is in België nog niet goed ingeburgerd. De meeste marketingbedrijven hebben er zelfs nog nooit van gehoord. In de Verenigde Staten is Pay Per Call nochtans al sinds jaar en dag big business. Men heeft er affiliate netwerken die niets anders doen dan bedrijven en professionals die Pay Per Call advertenties opzetten, met elkaar in contact brengen.

Victorie Media heeft heel wat ervaring met Pay Per Call in de Verenigde Staten en Canada. Onze ervaring heeft ons geleerd dat deze ads in veel sectoren kunnen worden gebruikt. Heeft uw bedrijf een telefoon? Bent u makkelijk telefonisch bereikbaar? Zit u er niet mee in om klanten telefonisch te woord te staan? Wilt u meer klanten aantrekken? Dan is Pay Per Call geschikt voor uw bedrijf. Enkele van de sectoren/beroepen die in de Verenigde Staten vaak gebruik maken van het principe zijn: home service bedrijven (schilders, tuinaanleggers, dakwerkers, loodgieters, slotenmakers, elektriciens, tapijtreiniging… ), advocatenkantoren, tandartspraktijken, dierenartsen en verzekeringsmakelaars.

U leest het, de sectoren zijn enorm uitlopend. Neem contact met ons op om te bespreken hoe wij Pay Per Call kunnen inzetten voor uw bedrijf.

VRAGEN OVER PAY PER CALL?
STUUR ONS EEN MAILTJE!