Social Media Marketing

Laat geen kansen (en omzet) liggen door niet te adverteren op sociale media. Nergens kan zo specifiek en diep getarget worden, en dus het juiste doelpubliek bereikt worden, als op sociale mediakanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.

Social media is al sinds jaar en dag niet meer weg te denken uit ons leven. Ook al bent u misschien zelf geen Facebook-fan, uw klanten zijn het wel. De aanwezigheid van uw bedrijf op sociale media is dan ook belangrijk. Bent u niet van plan om ooit iets op Facebook te posten, dan heeft het misschien weinig zin om een Facebookpagina aan te maken voor uw bedrijf. Maar Facebook en andere sociale media platformen kunnen zeker en vast belangrijke kanalen zijn binnen uw marketingstrategie.

Net zoals kan worden geadverteerd op Google, kan tegen betaling ook op Facebook/Instagram/LinkedIn worden geadverteerd. Heeft u een profiel op het bekende sociale medium, dan heeft u in uw newsfeed wellicht al eens een ‘sponsored’ bericht zien passeren. Vaak zijn die gesponsorde berichten angstaanjagend relevant voor u. U bent fan van mode en accessoires? Gegarandeerd krijgt u even later een ad te zien in uw newsfeed die daar iets mee te maken heeft.

Hier ligt de sterkte van social media advertising. De targeting (= het selecteren van een bepaalde doelgroep) is heel diepgaand en specifiek. Merken die u als potentiële klant zien, weten u vroeg of laat te bereiken via uw newsfeed. Op diezelfde manier kan u uw eigen potentiële klanten eveneens bereiken.

Veel bedrijven die willen adverteren via Facebook proberen het zelf via de ‘boost post’ optie. Wil men op de correcte en meest kostenefficiënte wijze adverteren, dan moet echter met de Facebook Ad Manager worden gewerkt. Om zo weinig mogelijk te betalen aan Facebook, voor een zo goed mogelijk resultaat (zoveel mogelijk likes voor uw pagina, een zo groot mogelijk bereik van potentiële klanten, zoveel mogelijk clicks naar uw website, …), is het belangrijk dat de campagne correct wordt opgezet. Er moet ook worden gesplittest (= het tegelijk testen van verschillende doelgroepen, verschillende advertentieteksten, verschillende afbeeldingen etc).

Wij kennen de insider tips en tricks om het beste resultaat te bereiken voor uw bedrijf, aan de laagste prijs. Hoeveel u besteedt aan social media advertising bepaalt u zelf. U kan reeds adverteren met een zeer laag budget. Waarvoor u het social media platform precies betaalt, hangt af van het doel van de campagne. Bv. voor een ‘like-campagne op Facebook’, waarbij u zoveel mogelijk likes wil voor uw pagina, zal u Facebook betalen per nieuwe like.

Victorie Media kan u helpen bij alles wat met social media marketing te maken heeft. Wij kunnen u helpen bij het uitwerken van een sociale media strategie. Voor het ene bedrijf zal enkel Facebook belangrijk zijn, voor het andere bedrijf kunnen ook Instagram en Pinterest een belangrijk onderdeel van de sociale media marketingstrategie uitmaken. Na een in-depth face-to-face gesprek over wie uw klanten zijn, bekijken wij op welke sociale mediakanalen uw bedrijf best aanwezig is. Afhankelijk van uw doelen en uw budget, bepalen we vervolgens hoe we via sociale media uw doelpubliek het beste kunnen bereiken.

Let’s Get Started

Klaar om écht verandering aan te brengen?