Lead Generation

Bij Lead Generation wordt de interesse in een product of dienst opgewekt met als doel een sales pipeline te ontwikkelen. Dit houdt meestal in dat de contactgegevens van een bezoeker (een ‘lead’) worden verzameld via een webformulier. De taak van Victorie Media is om u de meest kwalitatieve leads te bezorgen aan de laagste kost.

Wat is Lead Generation?

Het lead generation proces is tweeledig: verkeer naar uw site halen en vervolgens overtuigen om contactgegevens met u te delen.

 

Traffic naar uw website halen

De eerste stap van het proces is het vinden van een effectieve manier om traffic naar uw website te trekken. Afhankelijk van doelstellingen en budget, zijn er heel wat manieren om potentiële klanten naar uw site te lokken. Hier volgen enkele van de belangrijkste manieren waarop bedrijven verkeer genereren:

  • Search Engine Marketing (SEM) – SEM is een vorm van online adverteren waarbij zoekmachines (zoals Google of Bing) worden betaald om advertenties in hun zoekresultaten weer te geven. Omdat search de belangrijkste manier is waarop mensen op internet navigeren, is dit een belangrijke trafficbron. Een andere veel gebruikte term is SEA, wat staat voor Search Engine Advertising en specifiek wijst op het adverteren in zoekmachines.

 

  • Search Engine Optimization (SEO) – Zoekmachineoptimalisatie is vergelijkbaar met SEM, in die zin dat het verkeer van zoekmachines oplevert. Maar in plaats van zoekmachines te betalen voor advertenties, houdt SEO in dat uw website wordt geoptimaliseerd voor algoritmen van zoekmachines, zodat uw website zo hoog mogelijk “rankt” in de organische zoekresultaten.

 

  • Sociale media – Sociale media platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn uitgegroeid tot belangrijke traffic sources. U kunt verkeer van sociale netwerken stimuleren door inhoud op sociale mediaplatforms te plaatsen of te betalen voor advertenties die op deze platformen worden weergegeven (Social Media Advertising).

 

  • Display-advertenties: dit type advertenties kan voorkomen in verschillende vormen zoals video, afbeelding, audio of tekst. De advertenties kunnen gekocht worden op relevante websites, om vervolgens het verkeer naar uw eigen site te leiden, meestal via PPC-modellen (Pay-Per-Click).

 

Bezoekers converteren tot leads

Zodra bezoekers op uw website landen, moeten ze worden omgezet in leads. Dit betekent dat zij bv. via een online formulier iets van gegevens achterlaten of een actie voltooien die voor uw bedrijf relevant is. Bv. een offerte-aanvraag invullen.

Om bezoekers aan te zetten hun gegevens achter te laten of een actie te voltooien, wordt vaak gebruik gemaakt van zogenaamde “lead magnets“. Een lead magnet is letterlijk een magneet om leads aan te trekken. U biedt een incentive aan. In ruil daarvoor laten bezoekers hun gegevens achter op uw website. Voorbeelden zijn een kortingscode, een gratis e-book, een webinar, een gratis audit etc. Vaak worden dedicated “landing pages” opgesteld, die worden geoptimaliseerd voor conversies. Dwz, de webpagina wordt zodanig geoptimaliseerd, dat het conversiepercentage zo hoog mogelijk ligt. Het spreekt voor zich dat er heel wat moet worden getest met verschillende lay-outs en copy (tekst), om tot de hoogst mogelijke conversion rate te komen.

 

Lead nurturing

Zodra een lead binnen is en voldoende kwalitatief is (een lead moet interessant zijn voor uw bedrijf en zich in uw doelpubliek bevinden), worden marketingcampagnes ingezet om de leads te “nurturen”.

Bij het Lead Nurturing proces wordt dmv marketing automation campagnes, op gesegmenteerde e-maillijsten gemaild met als doel deze potentiële klanten te informeren en warm te maken voor uw product/dienst. Het uiteindelijke doel is om deze leads om te zetten in concrete sales leads. Deze leads zijn klaar om tot een aankoop over te gaan.

Door middel van Lead Nurturing wordt een koude lead dus naar onder in de marketing funnel geduwd en uiteindelijk omgezet in een warme lead.

Onze taak is om uw bedrijf te helpen de juiste, kwalitatieve leads binnen te halen op de meest kostenefficiënte manier. 

Let’s Get Started

Klaar om écht verandering aan te brengen?