E-MAIL MARKETING

Als u geen gebruik maakt van e-mail marketing in uw marketingstrategie, misloopt u mogelijk een aanzienlijk bedrag aan inkomsten. We kunnen u helpen die verloren inkomsten terug te vorderen. Hoe zorgt u ervoor dat potentiële klanten een eerste keer bij u kopen? Hoe zorgt u ervoor dat bestaande klanten opnieuw bij u komen kopen? U doet dat door op regelmatige basis met hen te communiceren via e-mail. ‘Email marketing is dead’ is een vaak gehoorde uitspraak. Niets is echter minder waar. E-mail marketing is allesbehalve ‘dood’. Wanneer er een duidelijke strategie achter uw e-mail campagnes zit en u weet wat u wilt bereiken, dan kan e-mail marketing zeer zinvol zijn.

Van zodra uw bedrijf een website heeft, zou u in principe onmiddellijk e-mailadressen moeten beginnen verzamelen. Dit kan door formulieren op uw website te plaatsen waar mensen zich kunnen inschrijven. Een andere optie zijn popups waarin gevraagd wordt naar (de naam en) het e-mailadres van de bezoeker. Er zijn verschillende manieren om de kans te verhogen dat iemand zijn e-mailadres achterlaat. Zo zou u eenvoudigweg kunnen zeggen: ‘Schrijf u in en blijf op de hoogte’. Maar u kan het ook een pak interessanter maken door de bezoeker iets terug te geven in ruil voor zijn e-mailadres. Bv. ‘Laat uw e-mailadres achter en ontvang 5% korting op uw eerste bestelling’. Zo zijn er 101 tricks en strategieën om een e-maillijst aan te leggen. Welke tactiek we gebruiken hangt af van uw bedrijf, uw doelpubliek, uw budget, wat we op korte en lange termijn willen bereiken enzovoort.

E-mailadressen verzamelen is één ding. U moet er op een bepaald moment ook iets mee gaan doen. Uiteraard gaan we graag iets verder dan uw subscribers louter via e-mail op de hoogte te houden van uw jaarlijkse vakantie. Het doel is uiteindelijk om via e-mail marketing potentiële klanten een eerste keer te doen kopen of bestaande klanten een volgende keer te doen kopen. Samen met u, bespreken we graag hoe we e-mail marketing concreet kunnen inzetten voor uw bedrijf. Na elke uitgestuurde campagne kunnen wij een rapport voorzien van de resultaten zoals de open rate (= hoeveel procent van de ontvangers heeft uw e-mail geopend) en de click rate (= hoeveel procent van de ontvangers heeft ook effectief op een link geklikt in uw e-mail). Op basis van de rapporten kunnen we bijsturen waar nodig om zo de open rate en click rate te verhogen.

U kan Victorie Media inschakelen voor alles wat met e-mail marketing te maken heeft. Wij helpen u graag met het verzamelen van e-mailadressen. Ook zal u op een gegeven moment een ESP (= Email Service Provider) nodig hebben. Dit is een programma waarmee u e-mails kan verzenden naar uw klanten. Een voorbeeld hiervan is Mailchimp. Wij helpen u graag met de technische opzet van de Mailchimp account (of eender welke andere ESP zoals AWeber, Sendgrid, GetResponse, …), het beheer van de database, het uitdenken van de campagnes en het opstellen hiervan.

Hulp nodig voor uw e-mail marketing? Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier: